Robar en l'etapa escolar és preocupant si és reincident. Cal llavors diferenciar entre mecanismes de cridar l'atenció de causa purament educativa del que ja és un senyal d'alarma a nivell psicopatològic per manca de control de l'impuls en els diversos vessants dels Trastorns de Conducta.
Sovint ens trobem amb nens sense trastorns, sols són més aviat rebels i els costa assumir i acceptar les normes. Això pot tenir diverses causes: discrepàncies educatives entre pares o formes molt autoritàries o permissives de tractar el nen o adolescent.
A vegades, els pares no creen unes disciplines adequades, o no apliquen càstigs o conseqüències a les males conductes, així doncs, parlem sovint de pares massa sobreprotectors, els quals els costa negar coses al fill: el fet de dir no.
Així doncs, el nen aprèn a tenir-ho tot i a fer el que vol, encara que es negui a complir normes i ordres. Cal entendre que els nens neixen sense conèixer el que està bé i el que no, per això necessiten que els seus models educatius (pares i mestres) els hi ensenyin ja des de petits, com també a complir les normes en el seu entorn, i que el fet de no complir-les pot tenir conseqüències.