El passat divendres 7 de Juny la consellera d'Ensenyament Irene Rigau va fer oficial, juntament amb el psiquiatre Luis Rojas Marcos, la guia "El TDAH: detecció i actuació en l'àmbit educatiu".
La guia de detecció i actuació del trastorn del dèficit d'atenció i hiperactivitat en l'àmbit educatiu contempla tres àmbits docents: la gestió de l'aula, el suport personalitzat i la col.laboració amb les famílies. Es descriuen aquells obstacles dels alumnes amb TDAH per al seu desenvolupament harmònic. Alhora, inicia els docents en les eines per tal d'actuar, per desenvolupar les estratègies educatives que redueixin els obstacles i les conseqüències.
Per què és tan important? Fins fa ben poc ha sigut massa freqüent que depenent de si el mestre coneixia o no el trastorn, els alumnes eren o no ajudats, cal dir també que en molts casos els docents tampoc hi tenien prous recursos, i en altres tampoc el consens dels seus companys, i darrere sempre hi era... el patiment d'una família.
Esperem que tot això sigui ben aviat el passat i molt més en un món en què aproximadament, i segons coneixíem al darrer 4th World Congress de TDAH celebrat aquesta setmana a Milà, tindrem el dia mundial pel TDAH.