Primers senyals a l'aula

tdah protocol escola catalana psicoleg barcelonaLes escoles catalanes disposaran a partir d'ara d'un protocol d'actuació específic per a alumnes afectats per dèficit d'atenció, amb hiperactivitat o sense. Aquest projecte inclou un pla de xoc contra el fracàs escolar.

Es dóna importància als primers senyals de dificultats d'aprenentatge i d'aquests trastorns. Més de la meitat que afecten el 15% dels escolars donen senyals clínics sobre els 5 anys, tot i que alguns d'ells arriben a les consultes de l'especialista als 10 anys. Un nen que presenta dislèxia, a P-5 ja mostra dificultats en la seva lectoescriptura com solen reflectir els seus informes escolars. Un nen amb diagnòstic de TDAH aviat es veu que té dificultats per controlar la seva conducta com ho fan els altres nens de la mateixa edat. Una discalcúlia suposa un handicap per comptar, així com la disgrafia i la disortografia. La distribució d'aquestes dificultats queda manifestada dins de l'aula.

El dèficit d'atenció suposa el 34% de les consultes, el 19% la dislèxia, essent segons s'ha observat que a cada aula 4 o 5 nens precisen ser entesos i tractats de manera adient i ajudar-los amb les estratègies necessàries.

Rosa Mª Ibañez
Psicòloga clínica
Publicat a la revista Tot Sant Cugat n.1348
25 Gener 2013

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dimarts 21 novembre 2023, 11:59