Trastorns de conducta a l'escola

 trastorno desafiante infantil centre guia psiquiatra infantilAlan E.Kazdin, PhD. President d'American Psychological Association, més de 700 publicacions , 49 llibres d'intervenció en el tractament dels trastorns de conducta, un dels referents en aquest àmbit com a professor de psicologia a Yale University, també fundador del The Yale Parenting Center, on milers de nens i adolescents han estat tractats sobres aquests problemes de comportament i una fluïda investigació, considera important la prevenció, la intervenció a l'escola i la investigació del trastorn negativista desafiant i trastorn disocial.

Destacant com a característiques de factors de risc: temperament difícil, impulsivitat, recerca de sensacions, baixa capacitat d'argumentació, dèficit en habilitats, socials, escassa empatia, baixa autoestima, baix rendiment escolar. A la vegada apareixen disminuint la influència dels anteriors els factors protectors: autoestima adequada. CI de raonament normal, resolució de problemes, suport familiar adequat, suport escolar, satisfactòries habilitats socials, pràctica d'activitats com esport, oci i temps lliure, temes que han estat tractats a la Jornada TDAH 2014 Hospital Quirón Teknon.

Rosa Mª Ibañez
Psicòloga clínica
Publicat a la revista Tot Sant Cugat n.1442
27 de Novembre de 2014

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dimecres 07 novembre 2018, 08:57