
En l'etapa d'adquisició de les tècniques instrumentals (P-5 d'educació infantil, 1r i 2n d'educació primària) sempre hem de pensar en un trastorn dislèxic si apareixen significatives dificultats lingüístiques: gran dificultat per descompondre paraules en síl·labes o viceversa, i confondre, invertir, substituir o ometre fonemes i les seves grafies corresponents.
És fàcil també observar dificultats neuropsicològiques no estrictament específiques de la dislèxia, com dèficits en l’organització perceptiva, orientació viso espaial, organització temporoseqüencial, atenció sostinguda i memòria immediata, així com en l’organització psicomotriu i de la dominància lateral i en definitiva, observar una adquisició lectora lenta amb grans dificultats lectocomprensives.
Tot això condiciona una baixa autoestima, conductes problemàtiques i deficients habilitats socials.
Dr.Jordi Sasot Llevadot
Psiquiatra Infanto Juvenil
Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1296
Data: 20 de gener de 2012