Educar les emocions infantil

divendres, 20 de febrer de 2015 08:54

motivacion infantil psicologo barcelonaHem de començar a motivar des de la infància, no oblidem que en els seus orígens l'home era telepàtic i bastant més tard és quan fa aparició el llenguatge expressiu. Conèixer les pròpies emocions és detectar el que sentim i verbalitzar-ho a través del llenguatge de les paraules. Si no, aquestes emocions les reprimim i es formen el que anomenem reaccions psicosomàtiques. Aprendre a controlar les emocions tampoc és tan fàcil, hi ha adults que no acaben d'aprendre i repeteixen models de relació, conductes adquirides i dependències emocionals, tornant una i una altra vegada al bucle de la repetició.
Cada nen i adolescent pot aprendre actituds que l'ensenyin en forma d'estratègies a gestionar aquestes emocions en moments que l'envaeixin. L'automotivació ajuda a controlar l'impulsivitat quan el nostre fill vol aprendre a anar en bici, a nedar, a llegir o a sumar, o té por d'anar de colònies, sobretot quan veu que amb la pràctica i esforç ho ha aconseguit. L'empatia arriba quan és hora de pensar en els altres, alguns nens són més egocèntrics i és el moment llavors d'educar la sociabilitat.

Rosa Mª Ibañez
Psicòloga clínica
Publicat a la revista Tot Sant Cugat n.1454
20 de Febrer de 2015

 

Assetjament escolar

divendres, 6 de febrer de 2015 11:21

assetjament escolar stop bullyingUn dels problemes que més ansietat genera a l'escola és el bullying social. Com més grans són les diferències culturals a les escoles, més bullying apareix. La franja d'edat més freqüent és entre 13 i 15 anys. Un gran nombre d'adolescents al món el pateix i en països més desenvolupats el percentatge va en augment. Apareixen en paral·lel les dificultats per dormir, els malsons i la por, causant ansietat, depressió i baixa autoestima en la majoria de situacions.

Una associació anomenada No Bully, fundada a San Francisco, treballa en aquest problema. Solem dir que la solució passa per enfrontar-se al problema o bé ignorar-lo, però no és així moltes vegades perquè això posa tota la responsabilitat en la víctima i no es tracta l'assetjador, que en la majoria d'ocasions sol tenir un altre problema associat i el projecta en els altres.

La societat ha d'actuar i no es pot ignorar quan apareix, s'han de trobar les vies de resolució per reduir la tensió, ja que en un futur la vulnerabilitat social va en augment i pot afectar la sociabilitat en la vida adulta i són persones més insegures, com expliquen més tard.

Rosa Mª Ibañez
Psicòloga clínica
Publicat a la revista Tot Sant Cugat n.1452
5 de Febrer de 2015

 

Què es la dislèxia

divendres, 23 de gener de 2015 09:34

Que es la dislexia

que es la dislexiaLa dislèxia és una dificultat que comença a ser identificada a finals del segle XIX com un obstacle en el progrés escolar, una repercussió sobre els aprenentatges i un baix rendiment acadèmic en general. Actualment els estudis el 2014 de Sally Shaywitz del Departament of Pediatrics, Yale University Schoolf of Medecine, New Hanven, Connecticut, una investigadora de les que més publica al món sobre el tema, Connecticut Longitudinal Sudy, ens informa que la dislèxia es resol de forma satisfactòria si es tracta degudament i sobretot a temps amb tècniques d'intervenció adients al problema. Les dades obtingudes en la població americana de parla anglesa diuen que un 27% d'estudiants que es troben en la high school tenen dificultat per comprendre bé el que llegeixen, essent el 36% de primària i destacant també que un 17% han llegit bé més tard del temps esperant per la seva edat. Tenint en compte que la lectura és imprescindible per estudiar i expressar-se per escrit, ja es faci amb llibre o ordinador, detectar aquestes dificultats lectoescriptores en edats primerenques és un factor preventiu fonamental.

Rosa Mª Ibañez
Psicòloga clínica
Publicat a la revista Tot Sant Cugat n.1450
23 de Gener de 2015
   

Dedicar temps als fills

divendres, 12 de desembre de 2014 08:52

nios adictos internet videojuegosEns hem -o ens han- organitzat una vida activa, intensa, plena d'agendes, viatges pot ser?, dinars o sopars, trobades, actes que no permeten el que és més important, gaudir del nostre temps. Des que ens aixequem anem amb retard i per fi arribem a la nit.

Allà està el nostre fill adolescent, o a vegades més d'un, que ha passat la tarda sol, dormitant davant la TV, connectat a Internet, jugant amb videojocs, i cada cop menys, fent una volta amb els seus amics. Necessitem arribar, posar-nos còmodes i deixar-nos portar. El més oposat al diàleg, al fet d'escoltar-nos de forma viva i interessada, o si més no, debatre sobre algun tema interessant.

Volem saber com educar? Però no podem donar una educació de microones. Educar bé, com tot el que es fa bé, requereix també el seu temps. Les trucades de mares o pares missing, també nens clauer i si més no pares caixer automàtic. Com és Nadal i és temps  de demanar als Reis. Per què no recuperar-ho aquests dies i tirar de la manta i fer sofà i fer alguna cosa junts i compartir jocs i tot el que vulguem, però no oblidem dir que el millor és estar junts.

Ho, ho, ho, és el millor regal de tots!!

 

Rosa Mª Ibañez
Psicòloga clínica
Publicat a la revista Tot Sant Cugat n.1444
11 de Desembre de 2014

 

Trastorns de conducta a l'escola

divendres, 28 de novembre de 2014 08:39

 trastorno desafiante infantil centre guia psiquiatra infantilAlan E.Kazdin, PhD. President d'American Psychological Association, més de 700 publicacions , 49 llibres d'intervenció en el tractament dels trastorns de conducta, un dels referents en aquest àmbit com a professor de psicologia a Yale University, també fundador del The Yale Parenting Center, on milers de nens i adolescents han estat tractats sobres aquests problemes de comportament i una fluïda investigació, considera important la prevenció, la intervenció a l'escola i la investigació del trastorn negativista desafiant i trastorn disocial.

Destacant com a característiques de factors de risc: temperament difícil, impulsivitat, recerca de sensacions, baixa capacitat d'argumentació, dèficit en habilitats, socials, escassa empatia, baixa autoestima, baix rendiment escolar. A la vegada apareixen disminuint la influència dels anteriors els factors protectors: autoestima adequada. CI de raonament normal, resolució de problemes, suport familiar adequat, suport escolar, satisfactòries habilitats socials, pràctica d'activitats com esport, oci i temps lliure, temes que han estat tractats a la Jornada TDAH 2014 Hospital Quirón Teknon.

Rosa Mª Ibañez
Psicòloga clínica
Publicat a la revista Tot Sant Cugat n.1442
27 de Novembre de 2014
   

Pàgina 6 de 20

<< Inici < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Següent > Final >>

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el divendres 13 abril 2018, 10:54