divendres, 19 d'octubre de 2012 09:52
Els nens amb TDAH tenen més dificultats en recordar el passat i evocar aquesta informació en el moment que la necessiten. També el fet d’aprendre de les errades suposa un handicap per a ells. La seva conducta, si la comparem amb el mateix grup d’edat, a l'hora de planificar les tasques i portar a terme els seus plans, o preveure conseqüències futures, és més immediata.
Viuen en el moment present. Això comporta que al ser menys reflexius, mostren una actitud de major immaduresa a l'hora de seleccionar el que han de fer o prendre decisions. Sovint alguns les ajornen per por a equivocar-se. Davant d'una situació reaccionen sense dedicar el temps necessari a analitzar els esdeveniments.
Aquesta línia de conducta fa que augmenti la probabilitat de precipitar-se i triar una resposta que no seria l'esperada, per exemple, agafar alguna cosa perquè els ha agradat, contestar un adult durant una empipada de forma més reactiva a la mitjana.
Millorar amb estratègies el seu autocontrol evita situacions noves, situa els límits i permet una millor responsabilitat.
Millorar aquests aspectes implica una millor qualitat de vida per a ells i la seva família.
Rosa Mª Ibañez
Psicòloga clínica
dimecres, 17 d'octubre de 2012 15:42
Tenia deu anys i ja era conegut per les seves entremaliadures, als catorze amb uns amics es va dedicar al sortir de l'escola a agafar les plaques de les marques dels cotxes, com més espectaculars eren millor, les col.leccionava i després de guardar-les en una bossa de plàstic transparent, les venia per deu euros al sortir de l'escola. No li calia per necessitat, ho feia per pur afany de sentir el risc de fer-ho, li resultava estimulant transgredir la norma, per això també era oposicionista i desafiava l’autoritat de l'adult.
Els mestres no sabien com controlar-lo, la seva conducta disruptiva apareixia en tots els informes, sempre acompanyat d'aquella fluïdesa verbal i desinhibició que el feia tan persuasiu. Sabia justificar-ho tot, no mentia, feia "omissió parcial d'informació”! Tenia una lecto-escriptura deficitària i una disortografia important.
Se li va aconsellar cursar mòduls. Ara amb dinou anys es presenta a la selectivitat i treu de nota mitjana 8,45. Estudia en una coneguda escola de negocis on el vaig enviar i ha dit que entrarà a la universitat i que serà director comercial. És el que s'anomena un TDAH ben canalitzat, ja ho diuen les estadístiques.
Rosa Mª Ibañez
Psicòloga clínica